DIY Wood slice flower holder

These kinds of projects are such a favorite! Things that you can make in a short time using materials you already have at home and at no cost at all. I didn’t have any dried flowers right now, but if you do you can make flower arrangements that will last a long time!

Såna här projekt är ju verkliga favoriter! Sånt som går supersnabbt att göra av (natur)material som redan finns hemma. Här har jag alltså borrat hål i träskivor och sen stuckit ner sånt jag hittat i trädgården.

Om man har torkade blommor, gräs och/eller frökapslar kan man dessutom få blomsterarrangemang som håller sig fina länge länge. Det hade inte jag idag, men det är något jag är sugen på att ta tag i snarast! Några växter som bli bra att torka är brudslöja, blå bolltistel, hortensia, eukalyptus, olika grässorter och givetvis vallmofrökapslar.

Om man sedan tröttnar på sina skapelser är det bara att lägga ut i naturen igen, lägga in i kaminen, eller t.ex. göra en rolig balansbana som jag gjort i tidigare inlägg.

Lämna en kommentar