Monthly makers: DIY concrete plant stand/Blompall i betong 

I made this concrete plant stand for Monthly MakersSomething I’ve never tried before” theme. It was super easy to make and I had a lot if fun! I’m pretty happy about the result to. 

Så kul att Monthly Makers har tema ”Något jag aldrig testat” den här månaden! Jag passade på att testa ett lite olika grejer jag inte gjort förut. Jag har gjutit lite betong innan, som de här hållarna för ljusslinga och det här bi-badet, men hade inte testat att gjuta nån möbel eller att måla betongen. Båda sakerna var både väldigt enkla och kul! Vill du testa att gjuta betong så kolla in Mikaelas guide här

Som ställning för blombordet använde jag ställningen till den här blompiedestalen (”Cliff” från Lagerhaus) som jag köpt billigt på rea:

Som form använde jag en rund plastbalja:

 

Jag kilade in en bräda för säkerhets skull så att ställningen inte skulle röra sig:  

Färdigt!  

Maskeringstejp till mönstret:   
  
Två lager färg blev lagom.  
  
Fixera med klarlack:  
  
  

   
    
 
Första, men verkligen inte sista, gången jag testade det här!

13 Comments

    1. Tack! 🙂 Haha, har fått dille på att gjuta in grejer i betong nu tror jag. Känns som att jag säger ”det här jag jag ju gjuta in i betong” typ tio gånger om dagen.

  1. Alltså woooow så fullkomligt fantastisk! Underbar materialkombination med den råa betongen och den tunna ställningen, och jag är helt kär i ditt mönster med de bägge trianglarna. Så himla läcker!

    1. Åhh, tack 🙂 Jag blev faktiskt också väldigt nöjd. Sååå kul att experimentera med betong. Tyckte det var kul också att plocka upp trianglarna i ställningen i det målade mönstret 🙂 Är verkligen hooked på att göra blombord nu känner jag :))))

  2. så fint det blev med guldet! Är sugen på att göra ett liknande till balkongen, men har inte vågat/hunnit ta tag i det ännu 😀

Kommentera

