Monthly makers tema jul: En kopp varm choklad

Till Monthly Makers tema jul har jag  gjort julgranskulor fyllda med en kopp varm choklad. Tomma, transparenta julgranskulor köpte jag på Slöjddetaljer, men det finns säkert fler återförsäljare. 

Jag gjorde eget chokladdryckspulver genom att mixa kakao, rårörssocker (50/50 om du vill ha den söt, minska mängden socker om du vill ha den mindre söt) och lite vaniljsocker. Sen fyllde jag kulorna med detta tillsammans med hackad choklad och veganska minimarshmallows. Vill en variera så går det ju att smaksätta med kryddor, smaksatt choklad och annat. 

Bara att blanda i en kopp varm mjölk för att vara redo för vintermys. Perfekt att göra och ta med till julklappsleken, glöggminglet eller julfesten.    

   
God jul allihopa!

4 Comments

    1. Vem älskar inte varm choklad liksom? Den här gången körde jag klassisk men det vore kul att experimentera med olika smaker som apelsin, mint eller kardemumma 😋

Kommentera

